W piątek o godz. 4 w Warszawie została zawarta przedwstępna umowa na sprzedaż 100 procent akcji firmy home.pl.
Kupującym udziały home.pl była spółka zależna United Internet – 1&1 Internet. Cena została ustalona na trochę ponad 155 mln euro (to około 640 mln zł).
To jest jedna z największych transakcji w branży, nie tylko w Polsce, ale i na świecie – podkreśla Marcin Kuśmierz, prezes home.pl.
Sprzedaż home.pl nic w firmie nie zmienia. W Szczecinie zostaje marka, siedziba i wszyscy pracownicy. Home.pl to największa polska spółka IT w Europie Środkowo Wschodniej.
Nadal zarząd będzie ten sam, prezes ten sam i siedziba w Szczecinie. I to tu będzie dalej wytwarzana technologia – podkreśla Kuśmierz. – Za to my liczymy, że będziemy mieli dostęp do aktywów grupy United Internet, a nasi pracownicy będą mieli dostęp do wiedzy, nowej technologii i ludzi z całego świata, którzy pracują w tej grupie.
Obok usług hostingowych i rejestracji domen Home.pl oferuje usługi internetowe z obszaru IT i aplikacje w chmurze oraz oprogramowanie, m.in. Microsoftu. Płynie na fali wzrostu rynku internetowego, ma stabilne przepływy gotówkowe i bazę ponad 0,35 mln klientów oraz 1,5 mln użytkowników usług. Bezkonkurencyjny okazał się zasobny w gotówkę właściciel marki 1&1. United Internet to firma o kapitalizacji 8,1 mld EUR (34 mld zł) — o ponad 10 proc. wyższej niż np. PKN Orlen. Dla giganta możliwość kupna Home.pl była unikalną okazją do wdrapania się na fotel lidera na polskim rynku hostingu, do czego niemiecka spółka od lat bez powodzenia aspirowała.