Agora S.A. odnotowała straty. Wydawca „Gazety Wyborczej” Agora SA odnotował 13 mln zł straty w 2016 r. Wpływy z reklam zamieszczanych w „Gazecie Wyborczej” spadły – o 20 procent! O danych tych pisze portal wirtualnemedia.pl
Jeszcze w 2015 r. Agora miała 15,3 mln zł zysku netto. Ale ostatni, 2016 r., był dla wydawcy „Gazety Wyborczej” koszmarny. W całym ub.r. Agora zanotowała 13,2 mln zł straty netto – informują wirtualnemedia.pl.
Portal przypomina przy tym, że Agora pod koniec października 2016 r. zawarła umowę sprzedaży swojej łódzkiej siedziby za 9,7 mln zł, a w grudniu – sprzedaży za 19 mln zł działki przy swojej warszawskiej siedzibie oraz 49 proc. udziałów spółki Green Content za 14 mln zł. Miała więc dodatkowe wpływy, ale i to nie pomogło.
W segmencie prasowym Agora zanotowała spadek wpływów o 10,9 proc. do 267,9 mln zł. Przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały o 6,2 proc. do 102,1 mln zł, a z reklam – o 21,6 proc. do 82,4 mln zł
Już wcześniej Nasza gazeta pokusiła się o dokonanie pewnych analiz dotyczących czytelnictwa i oglądalności kilku największych dzienników i stacji telewizyjnych, w tym wyborczej. Na podstawie statystyk google widać, że media Agory tracą wyraźnie na popularności.
Google stworzył projekt Digital News Initiative Innovation Fund, który ma wpompować ponad milion euro na polski rynek wydawniczy. Najwięcej ma dostać „Gazeta Wyborcza”, radio TOK FM i portal Tomasza Lisa. Co ciekawe, w Radzie nowo utworzonego funduszu zasiada Bartosz Hojka – szef Agory.