Tworzenie strategii optymalizacji wyszukiwarek (SEO) jest wciąż nowym wyzwaniem dla firm.
Jednocześnie wymagania SEO wciąż ewoluują. Google, na przykład, niedawno zmienił swoje algorytmy wyszukiwania, aby faworyzować przyjazne w swoich rankingach witryny mobilne.
Dla tych, którzy chcą uniknąć poważnych pułapek, oto dziesięć najważniejszych błędów SEO popełnianych przez przedsiębiorstwa, zgodnie z Amo Sokhi, dyrektor zarządzający agencji SEO specjalista Polaris …
-
Nie myślą o użytkownikach mobilnych
Wiele firm nadal prowadzić SEO bez uwzględnienia ruchu mobilnego jako kluczowego elementu w ich strategii. Średnio ponad 40 procent zwiedzających strony internetowe robi to za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Przedsiębiorstwa muszą zacząć myśleć o użytkowników telefonów komórkowych, tak samo jak tradycyjnych komputerów stacjonarnych.
-
Struktura strony internetowej Nieefektywna
Wiele firm w naturalny sposób rozwija strukturę swojej strony internetowej bez żadnej strategii lub logiki SEO. Po dodanych przed laty kategoriach, stron informacyjnych i liniach produktowych tworzą się rozdęte struktury witryn dając niewielką wartość do kluczowych kategorii i utrudniając poruszanie się po stronie internetowej. Mniej niż 80% firm korzysta z doświadczenia profesjonalnych sprzedawców on-line przy projektowaniu bądź audytach.
Słabe wyznaczanie celów SEO.
Bardzo duża liczba stron internetowych wciąż ma uproszczony zestaw celów SEO. Dobra kampania SEO powinna posiadać założenia i podziały na segmenty kwartalne z określonymi celami w każdym kwartale w zależności od terminu wymagalności kampanii.
-
Powielane meta tagi na tysiącach stron dynamicznych
Wiele stron internetowych, baz danych opartych wykonuje powtarzające się dane takie jak tytuł meta tagów i opisów ze względu na zły system zarządzania treścią (CMS) i jego instalację. Poprzez zainstalowanie odpowiedniej wtyczki lub poprzez zastosowanie niestandardowych formatów dynamicznych bazy danych błąd ten można przezwyciężyć.
-
Przeprowadzenie migracji witryny bez powiadamiania Google
Witryny są przeniesione na nowych domen, lub ponownie uruchomiony na nowej platformie (z nowych adresów URL) bez stosownego powiadomienia google o tych zmianach oraz zmianach np. w przekierowaniu. Gdy lokalizacje URL zmienia się musi być powiadomienie aby ułatwić użytkownikom dostęp do stron. Gdy strona jest przeniesione do nowej domeny, należy powiadomić Google za pomocą „Zmiana adresu” narzędzie w Google Search konsoli, tak aby mógł aktualizować swoje indeksy.
-
Brak integracji Google Search Console (Narzędzia administracyjne)
Wiele zespołów dev wewnętrzne wydają tysiące roboczogodzin rozwijając wszelkie funkcje obsługiwanych stron internetowych zapominając przy tym zintegrować środowisko Google Search Console. Bez tego, krytyczne aktualizacje SEO nie mogą być przeprowadzone, a Google nie może powiadamiać webmasterów o istotnych zagadnieniach.
-
Brak aktualizacji Sitemaps / mapa stron/
Aktualizacja mapy strony internetowej witryny ma wiele zalet. Nie tylko zapewniają łatwiejszą nawigację, a także lepszą widoczność w wyszukiwarkach, gdy przyjeżdżają do indeksu witryny, ale oferuje również możliwość poinformowania wyszukiwarek o wszelkich zmianach na stronie. Posiadanie dynamicznej mapy witryny oznacza, że będzie aktualizowana, a także informuje wyszukiwarki, gdy strona została dodana.
-
Migracja strony internetowej do nowej platformy bez uwzględnienia SEO
Przenoszenie strony internetowej zdarza się od czasu do czasu, w miarę rozwijania biznesu. Zawsze należy brać pod uwagę wpływ SEO tego posunięcia, w tym przekierowań, migracji bazy danych i wpływu na działania użytkownika. Łącząc plan migracji na możliwie najwcześniejszym etapie pozwala na wszystkie zainteresowane strony, aby zdawać sobie sprawę z prac niezbędnych dla każdej ze stron i czasowych związanych z tym prac. Pierwsze źle zaplanowane założenia migracji mogą mieć wpływ na trwający ruch, rankingi i ogółu konwersji.
-
Tylko za pomocą osoby trzeciej, „cienkie” lub powielanie treści na stronach produktów
Podstawą dobrze prowadzonej strony internetowej przedsiębiorstwa czy projektu lub organizacji jest jej zawartość, czyli treść. Postarajmy się aby była ona tworzona zgodnie z założeniami projektu, aby zawierała niepowtarzalne zwroty i określenia, odpowiednio dobrane słowa kluczowe i TAGi. Tu nie może być mowy o przypadkowości, musimy wybrać dobrego copywrihtera do tworzenia i aktualizacji takich treści. To wszystko jest wtedy dobrze oceniane przez google.
-
W dalszym ciągu nadal niedoceniane kwestie SEO
Istnieje ponad 200 sygnałów, po których Google ocenia docelową stronę internetową w naturalnym rankingu. W celu pomiaru tych sygnałów należy korzystać z wiele systemów, jest wymagany czas, wiedza i doświadczenie. Chociaż zespoły programistów rozumieją kwestię SEO, ich rola często nie odpowiada bezpośrednio za wyniki SEO.