Triggo pozwala przezwyciężyć korki i pokonać deficyt przestrzeni parkingowej. Jest przy tym na szereg sposobów przyjazny środowisku. Dzięki swoim cechom może stanowić serce systemu transportu miast przyszłości – Smart City.
Twórcą projektu miejskiego, dwuosobowego elektryka jest Polska spółka Triggo
Triggo wpisuje się najnowsze trendy mobilności miejskiej i ekonomii współdzielenia. Jako jeden z pierwszych na świecie, jest projektowany przede wszystkim z myślą o wykorzystaniu w platformach wynajmu automatycznego. Jego wzmocniona konstrukcja zniesie trudy intensywnego użytkowania, a zaawansowane cyfrowe systemy monitoringu i zarządzania oparte o technologię IoT zapewnią sprawną, bezpieczną i długotrwałą eksploatację.
Kompaktowe rozmiary umożliwiają budowę pięciokrotnie bardziej wydajnych stacji ładowania i wynajmu. System modularnych baterii pozwala skrócić, kiedy to konieczne, przestoje związane z ładowaniem akumulatorów z godzin do zaledwie kilku minut. Jedyne w swoim rodzaju właściwości jezdne i wyjątkowe „user experience” zawierające najlepsze cechy samochodu i jednośladu zjednają mu sympatię użytkowników.
Opatentowana konstrukcja auta umożliwia zwiększenie rozstawu kół z 92 do 150 cm przy jeździe z prędkością powyżej 25 km/h. Patentami chroniony jest także układ zdalnego sterowania. Koło kierownicy nie ma mechanicznego połączenia z kołami jezdnymi. – Dzięki temu nasze auto już teraz jest gotowe do jazdy autonomicznej – podkreśla prezes spółki.

Po przejściu do konfiguracji manewrowej rozmiary „koperty parkingowej” Triggo wynoszą zaledwie 260 cm na 110 cm, może zatem swobodnie zmieścić się na miejscu parkowania dla jednośladu.
Co więcej, podczas „składania” zawieszenia do konfiguracji manewrowej, przednie koła Triggo cofają się, dzięki czemu można z powodzeniem parkować prostopadle do krawężnika.
Dwa elektryczne silniki samochodu o mocy po 10 kW napędzają tylne, skrętne koła. Czerpią one prąd z wymiennych akumulatorów. Firma zamierza wypożyczać je od dostawcy, który zorganizuje w Warszawie i innych miastach punkty wymiany. Akumulatory o pojemności 12 kW zapewnią 100 km zasięgu.
Czterokołowy Triggo jest mikrosamochodem. Ograniczona przepisami szerokość wynosi 150 cm, masa własna 400 kg, masa akumulatorów 130 kg, zaś dopuszczalna masa całkowita 750 kg. Rozwija prędkość do 90 km/h.