WHO wynajmuje agencje public relations w celu zidentyfikowania „ukrytych bohaterów” w mediach społecznościowych, którzy mogą potajemnie promować wizerunek organizacji jako godnej zaufania oraz promować szczepienia. Zamierzają stosować taktykę potajemnego wykorzystywania zaufanych liderów społeczności do pomocy w przekazywaniu informacji o szczepionkach.
Ponieważ szczegóły dotyczące najnowszych pretendentów do szczepień przeciwko COVID codziennie pojawiają się w wiadomościach, doniesienia o obawach dotyczących bezpieczeństwa i skuteczności szczepionki są szeroko rozpowszechnione w wielu grupach demograficznych, nawet w profesjonalnej społeczności medycznej.
W miarę narastania niechęci do szczepień agencje, w tym Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), wzmagają wysiłki na rzecz budowania zaufania do szczepionek poprzez public relations i kampanie komunikacyjne.
Badania społeczne ujawniają rosnącą niechęć co do szczepionek
Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles, Karin Fielding School of Public Health, przeprowadzili badania wśród pracowników służby zdrowia pracujących w aglomeracji Los Angeles. Jak donosi Washington Post , odkryli, że dwie trzecie (66,5%) pracowników służby zdrowia „zamierza opóźnić szczepienie”, co oznacza, że nie zamierzają przyjąć od razu szczepionki COVID, gdy będzie ona dostępna. Zamiast tego planują przeglądać dane, czy skutki są szeroko badane i bezpieczne.
Siedemdziesiąt sześć procent pracowników służby zdrowia wahających się przed szczepieniami podało „przyspieszony rozwój szczepionek” jako główny powód swoich obaw. Zwykle opracowanie szczepionki trwa od ośmiu do dziesięciu lat, dr Emily Erbelding, ekspert ds. Chorób zakaźnych z National Institute of Allergy and Infectious Diseases, powiedziała CNN w artykule zatytułowanym: „Harmonogram szczepionki na koronawirusa to 18 miesięcy. Eksperci twierdzą, że to ryzykowne ”.
Oczekuje się, że liderzy szczepionek przeciwko koronawirusowi – Pfizer, Moderna i AstraZeneca – zadebiutują w styczniu. Te giganty farmaceutyczne gwałtownie przyspieszyły średnią ocenę bezpieczeństwa i harmonogram rozwoju szczepionek i produkcji, w celu uzyskania szczepionki na rynek w ciągu roku. Erbelding przyznał, że przyspieszone tempo będzie oznaczać „nie przeglądanie wszystkich danych”.
Susan Bailey, prezes Amerykańskiego Stowarzyszenia Lekarzy, powiedziała w filmie, że liczba lekarzy wyrażających wahanie była „bezprecedensowa” i „stanowiła realne zagrożenie” dla publicznego zaufania do szczepionek.
Niedawne badania Gallup wykazały, że tylko 58% Amerykanów planuje otrzymać szczepionkę COVID, gdy będzie ona dostępna. Sondaż przeprowadzony w październiku przez Zogby wykazał, że prawie 50% Amerykanów ma obawy co do bezpieczeństwa nadchodzących szczepionek przeciwko COVID.
Nowe wspólne badania przeprowadzone przez National Association for the Advancement of Coloured People i Langer Research wykazało, że Amerykanie rasy czarnej i Latynosów są w ogromnej części zaniepokojeni nadchodzącą szczepionką przeciwko COVID.
Badanie, jak donosi Washington post , twierdzi, że jest „jednym z największych i najbardziej rygorystycznych przeprowadzonych dotychczas na ten temat”. Okazało się, że tylko 14% czarnoskórych Amerykanów ufa, że szczepionka będzie bezpieczna, podczas gdy tylko 34% Latynosów wierzy, że będzie bezpieczna.
Badanie wykazało również, że w kontekście COVID tylko 19% czarnoskórych Amerykanów ufa firmom farmaceutycznym, a mniej niż jedna trzecia ufa amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków, że ta „dba o ich interesy”.
Według Komitetu Doradczego ds. Praktyk Szczepień, grupy ekspertów medycznych, którzy doradzają Centrum Kontroli i Prewencji Chorób (CDC), obawy związane z bolesnymi lub szkodliwymi skutkami ubocznymi szczepionki COVID są zakorzenione w rzeczywistości .
Według CNBC , podczas wirtualnego spotkania Komitetu Doradczego ds. Praktyk Szczepień 23 listopada, dr Sandra Fryhofer powiedziała innym urzędnikom CDC, że pacjenci muszą być świadomi, że skutki uboczne szczepionek COVID „nie będą spacerem po parku . ” Fryhofer przyznał, że zgłoszono skutki uboczne szczepionek naśladujące objawy łagodnego przypadku COVID, w tym bóle mięśni, gorączkę, dreszcze i ból głowy.
Fryhofer, która wyjaśniła, że zarówno szczepionki przeciw COVID firmy Pfizer, jak i Moderna wymagają dwóch dawek, obawia się, że jej pacjenci mogą nie wrócić po drugą dawkę po wystąpieniu potencjalnie nieprzyjemnych skutków ubocznych po pierwszym zastrzyku.
Uczestnik prób szczepionek Moderna stwierdził, że „ to było najbardziej chore szczepienie, na jakim kiedykolwiek byłem ”.
Urzędnicy ds. Zdrowia próbują zwalczać wahania dotyczące szczepień
Mimo to urzędnicy na czele planu reagowania na COVID w celu zwalczania obaw związanych z bezpieczeństwem szczepionek i wahania przy ich użyciu, jak niektórzy nazywają , wątpliwych technik psychologicznych.
Na przykład WHO, która określiła „ wahanie się przed szczepionkami ” jako największe globalne zagrożenie dla zdrowia publicznego, zatrudniło firmę PR Hill + Knowlton do zidentyfikowania „ukrytych bohaterów” w mediach społecznościowych, którzy mogą potajemnie promować wizerunek organizacji jako godnej zaufania, aby „zapewnić przestrzeganie porad i wskazówek WHO”.
Cass Sunstein, przewodniczący Technical Advisory Group on Behavioural Insights WHO, niedawno opublikował artykuł w Bloomberg, w którym promował wykorzystywanie popularnych celebrytów, sportowców i aktorów jako narzędzi do promocji szczepionek przeciwko tym, którym „brakuje zaufania do szczepionek”.
„Zaufani politycy, sportowcy lub aktorzy – uważani za„ jednego z nas ”, a nie za„ jednego z nich ”- mogą wprost promować szczepienia i informować, że sami otrzymali szczepionkę” – napisał Sunstein.
Kolejnym jest „ Przewodnik po szczepionkach przeciwko COVID-19 ”, opracowany przez University of Florida i ONZ, który ma na celu pomóc rządom w poprawie przyjmowania szczepionek przeciwko COVID. Autorzy przewodnika promują taktykę potajemnego wykorzystywania zaufanych liderów społeczności do pomocy w przekazywaniu informacji o szczepionkach.
Powołując się na obawy wśród społeczności Afroamerykanów co do szczepień, przewodnik sugeruje, że salony fryzjerskie w czarnych dzielnicach mogą być wykorzystywane do pomocy w rozpowszechnianiu wiadomości skuteczności szczepionek.
Źródło: childrenshealthdefense.org